26 iun. 2011

Primele trăiri masonice

Este greu să aşterni pe hârtie stările şi sentimentele care se petrec în interiorul persoanei în momentul iniţierii, dar la fel cum cifra trei are o mare importanţă masonică la fel şi experienţa iniţierii mele o pot împarţi în trei etape: camera de reflecţie, momentul în care dezlegat la ochi pentru prima dată şi vezi lumina templului cât şi cea dea treia, momentul încheierii.
În momentele când aşteptam în camera de reflecţie alături de o altă persoană, întrebându-l de ce vrea să intre în masonerie sau ce anume doreşte de la masonerie, mi-a răspuns că nu stie. Primind aceaşi întrebare din partea dânsului i-am spus că eu sunt în căutarea întelepciunii, moment în care s-a scuzat parăsind camera, fapt care nu l-am înteles nici în prezent. Reflectând de data aceasta singur asupra mesajelor care se află în cameră, realizezi că totul este trecător în viaţă cu excepţia întelepciunii care te insoteşte permanent până în ceasul morţii.
Părăsind camera şi intrând în templu, se nasc stări pe parcusul calătoriilor care nu se pot relata în cuvinte deoarece sentimentele nu se explică ci, din contra se trăiesc.
Cea de a doua etapă care la fel ca şi prima iţi relevă sentimente paradoxale de bucurie şi temere în acelaşi timp. În momentul când ţi-se indepărtează legământul de la ochi şi vezi toţi fraţii cu sabiile către tine şi primeşti mesajul “ toţi fraţii vor sări pentru tine la greu, dar deasemenea toţi te vor ataca necontenit dacă vei trăda”, te face să reflectezi asupra importanţei cuvântului pe care îl dai prin jurământ şi promisiune, importanţa pe care o are cuvântul în viaţa oamenilor atât în viaţa masonică cât şi în viaţa profană.
Cea de a treia etapă care iţi crează un sentiment deoasebit, este momentul încheierii, când toţi fraţii se adună în jurul tău şi te felicită, moment în care simpţi o împlinire interioară, că întradevăr ai realizat ceva deosebit prin renaşterea ta ca iniţiat, admis în această şcoală a elitelor.
Am zis!

Fr. Ionuţ G.

10 comentarii:

  1. Sunt curioasa ce te-a impins sa faci acest pas !?Si daca te consideri un intelept si mai sus decat noi oamenii de rand cum poti oferi lumii pacea si linistea de care au nevoie ?A fi mason pentru tine e o onoare,din info ce le am oamenii ca tine nu au adus lucruri prea bune pe pamant...parerea ta e ca toti trebuie sa fim ca voi ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu este o obligatie, si nici nu trebuie sa fie oblicatie sa fiti ca noi. Insa voi profanii daca simtiti nevoia de a fi ca noi, trebuie doar sa batei in poarta templului. Nu stiu ce l-a impins pe Fr.'. Ionut, insa pe mine m-a impins cautarea, or trebuia sa stagnez spiritual si moral. Am simtit ca vreau ceva mai mult. Citind foarte mult despre masonerie, de la inceput, eram mare antimason, apoi cu timpul, lucrand asupra mea, am invatat sa dau la o parte starea emotiva, gandind la rece si cu logica. Dandu-mi seama ca Francmasoneria si Francmasonii sunt lucruri diferite si se ajunge la asta in timpi diferiti. A fi francmason e greu fiindca acest statut te cheama sa faci francmasonerie si asta inseamna sa fii om bun, de bune moravuri, lucrand asupra sinelui si evoluand, prin ascultare, invatare, educarea altora la randul meu aceluiasi lucru ba poate chiar si mai mult. Cred ca intrand in Francmasoneire nu poti sa devii peste noapte Francmason, dar te educi in cadrul acestei institutii pe parcursul anilor. Astfel devenind ucenic - asculti si observi. Calfa - incepi sa creiezi, dar Maestru devii doar atunci cand ai ceva de transmis din ceea ce ai invatat celor mai tineri.
    Stereotipul despre masoni ca sunt rai si monstruosi, este cultivat pe seama inimilor zbuciumate si sufelte tumultoase a lumii emotive, care fara multe argumente accepta cele mai strasnice basme. Si mi se pare ca cei care cred in raul care li se povesteste, sunt defapt cei care cred mai mult in rau decat in bine, in Dumnezeu, ei sunt mai pesimisti decat optimisti, mai disperati - ceea ce in Biblie scrie ca este cel mai mare pacat - Disperarea, fiindca in disperare omul isi peirde credinta. Si ma intreb eu atunci, unde este lumea cea frumoasa din care vin profanii la noi? Fiindca asa se zice la noi "Ia un om bun si fa din el si mai bun". Observand acum lumea profana intelegi ca de-a lungul timpului nimic nu s-a schimbat, sunt si buni si rai si am inteles ca ce buni sunt contrabalanta celor mai putin buni si invers si ca in univers totul are un echilibru, si conform la al treilea principiu al dinamicii, numit si principiul actiunii si reactiunii, Maele Initiat Isaac Newton, afirma ca daca un corp actioneaza cu o forta asupra altui corp, acesta din urma actioneaza la randul sau asupra primului corp cu o forta egala si de sens contrar. Altfel spus, actiunile dintre corpuri sunt intotdeauna reciproce si egale. Deci acest rpincipiu Isaac Newton, fiind initiat, a vrut sa ne transmita ca tot ce faci, gandesti spui, are o musai o reactie asupra noastra, placut sau neplacut in functie de, cred eu ca totusi gandirile noastre sunt celel ce defapt suntem. De aceea cred nu este deloc obligatoriu sa fiti ca noi. Insa este obligatoriu sa fii bun, sa radiezi lumina, si sa crezi in Adevar, Bine si Frumos. Doar in momentul acela vei simti ca ai nevoie si vei simti ca e timpul pentru Francmasonerie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca este ok ca am copiat textul pentru un site.

      Ștergere
    2. Bun. Dar intrebarea mea este alta.. Cum un profan poate devenii mason?

      Ștergere
    3. Bun.. Dar intrebarea mea este alta.. Cum poate devenii un profan mason?

      Ștergere

  3. Cum pot fi reprimiti masonii in Biserica Ortodoxa? Nu poti fi si in masonerie si in Biserica Ortodoxa in acelas timp! Biserica ne vrea in totalitate sa fim membrii ei iar masoneria este o suprastructura ce depaseste granitele religioase si culturale, fiind de sorginte oculta, secreta, ceea ce o face incompatibila cu statutul de crestin ortodox.
    Posted on octombrie 3, 2012

    La minutul 41 din aceasta emisiune arat anatema oficiala a Bisericii impotriva masoneriei si cum poate fi reprimit un mason in Biserica.

    Desigur ca datorita represaliior asupra celor care au parasit masoneria si alte cluburi interfata cu masoneria (rotarieni, liones, maltezi, rozicrucieni, etc) in fond tot inafara Bisericii si tot masoni sau “sub” masoni, slujba de reprimire in Biserica se face discret anatematizand masoneria, sau in functie de situatie ratacirea respectiva.

    http://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2012/10/03/cum-pot-fi-reprimiti-masonii-in-biserica-ortodoxa-nu-poti-fi-si-in-masonerie-si-in-biserica-ortodoxa-in-acelas-timp-biserica-ne-vrea-in-totalitate-sa-fim-membrii-ei-iar-masoneria-este-o-suprastructu/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Comentariile antimasonice sunt intotdeauna binevenite, atata timp cat sunt pertinente, insa v-as recomanda sa va documentati mai bine. Dupa cum stiti, chiar si PF Miron Cristea, primul Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane a fost initiat inca din tinerete. Condamnarea Masoneriei de către Sf. Sinod din martie 1937, pe baza raportului intocmit atunci de Mitropolitul Nicolae Balan, devine doar simpla istorie dar mai ales un act politic reprobabil...

      Ștergere
    2. Pace voua, cititorilor! Urmati calea spre Adevar!

      Ștergere
  4. Am tot citit de ceva vreme incoace despre masoni si Francmasonerie...ceea ce nu imi este foarte clar este daca cei care vor sa devina masoni trebuie sa fie obligatoriu barbati. Exista si loje in care pot fi primite femei sau alte cluburi-interfata cel putin?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista inclusiv in Romania Mari Loji iregulare, de tip mixt dar si Mari Loji feminine, unde au acces numai femeile.

      Ștergere