27 mar. 2013

Lipsirea de metale

Inainte de admitere in francmasonerie, viitorul iniţiat va lăsa la uşa Templului toate valorile şi metalele pe care le posedă. Acestea îi sunt luate de către Maestrul Trezorier şi înapoiate  după ceremonie, la ieşirea din Templu.
Metalele, în limbaj laic reprezintă banii, iar valorile înseamnă: brăţări, lănţişoare prinse la gât, verighete.
În Templu, candidatul trebuie să intre curat, fără nici o intenţie de profanare a valorilor morale şi spirituale desprinse de acest material năucitor care a dus se vede, la decadenţă.
Grupurile masonice au cazut de acord ca acestei forme conventionale de pregatire sa i se acorde cea mai mare importanta, deoarece ea era folosita din timpuri stravechi.
Caracterul foarte special al pregatirii pare sa indice mai putin o regula generala si mai curand o cunoastere reala a fiziologiei oculte a initierii de catre cei care au stabilit metoda atat de fidel pastrata. In timpul ceremoniei si mai ales in momentul in care candidatul este creat, primit si consacrat ucenic mason, forte speciale sunt dirijate prin tot corpul sau.
Anumite parti ale Lojii au fost incarcate cu energie magnetica, cu intentia precisa de a- i permite candidatului sa absoarba cat mai mult din ea.
Pentru acest motiv i se iau toate metalele candidatului la prima sa initiere, deoarece acestea pot sa stanjeneasca circulatia curentilor. Acestei parti legate de pregatire i s- a acordat intotdeauna o importanta capitala; este necesara o rigoare extrema pentru a tine seama de aceasta regula.
In multe cazuri din trecut, atunci cand un oficiant ignora caracterul obligatoriu al regulamentului, se  relua ceremonia, pentru ca initierea sa fie valabila.
Aurul si argintul dentar nu prezinta insa vreun inconvenient, caci ambele metale stau in permanenta asupra personei respective.Sa mai adaugam ca trebuie indepartati si ochelarii de orice fel. In legatura cu ratiunea acestei restrictii severe s a sugerat si o alta explicatie: Avand metale asupra sa, candidatul este sub aspect ceremonial impur, prin urmare, initierea sa devine nula iar pentru reluarea ceremoniei este necesara indepartarea acestor metale.
Dupa opinia unor autori, ideea ca metalele sunt intr -o oarecare masura impure dateaza de la sfarsitul epocii de piatra. Acelasi conservatorism nu permitea in trecut decat folosirea unui cutit de piatra pentru oferirea de sacrificii. Aceasta parte a pregatirii reaminteste, de asemenea ca la construirea templului lui Solomon nu s- a auzit in imprejurimi nici un zgomot de topor, de cutit sau de alta unealta de fier, caci pietrele erau in intregime finisate in cariere iar incastrarea lor se facea cu ajutorul unor ciocane de lemn.
Candidatul nu trebuie sa aiba la intrare “valori” asupra sa; acest lucru simbolizeaza intr un fel faptul ca el intra intr o confrerie, in care nu se tine seama nici de bani, nici de titluri, nici de alte distinctii ale lumii exterioare.
Bogatul isi lasa rangul si starea la usa masoneriei, saracul este tinta respectului sau sincer pe tabla de sah a pardoselii. Francamasonul, daca este demn de acest nume, devine egalul unui print si fratele unui cersetor.
Lasand metalele si valorile la poarta templului candidatului i se arata ca acestea nu i vor ajuta cu nimic in evolutia pe care o incepe acum, dimpotriva, marile bogatii pot impiedica progresele sale, daca el nu are caracter destul de energic pentru a domina si puterea de vointa de a le folosi sau nu, de a le vedea venind si disparand , fara a incerca nici bucurie nici tristete.
Vorbind in termeni rigurosi , omul care paseste pe aceasta cale nu poseda nimic, poate sa conduca afaceri importante sau sa administreze o mare avere, dar nu trebuie sa aiba sentimental ca acestea sunt posesiuni destinate placerilor sau avantajelor personale.
Când profanul îngenunchează în altar, cu mâna pe Biblie, deschisă la Evanghelia după Ioan, jură. Momentul acela este de fapt al contactului cu energiile cosmice, coborârea harului sfânt asupra lui. Harul coboară şi intră în el. Metalul ar întrerupe acest contact energetic.
Unul din obiectivele francmasoneriei este de a stimula activitatea acestor energii din corpul omenesc, pentru a accelera evolutia, aceasta stimulare se face in momentul in care venerabilul loveste cu ciocanul lama sabiei asezata pe capul neofitului, pe umarul stang respectiv pe umarul drept.
Pasind din lumea profana pentru candidat valoarea simbolică a acestei replici, “să îşi lase metalele la uşa templului”, trebuie inteleasa sub aspectul de a lasa egoismul , vanitatea si ignoranta la uşa templului, tentaculele hidrei ce vrea a ne acoperi sufletul. Tu intri curat, limpezit de tot ce e mărunt în tine înainte de a păşi în faţa altarului.
Masoneria din România, proclamă reîntoarcerea la izvoarele pure si limpezi a valorilor autentice Româneşti , indemnand la renuntarea la metale prin susţinerea tradiţiei, culturii şi artei, ceea ce reprezintă în fapt spiritul profund al acestui popor!
Am zis! 
F.’. Adrian B.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu