1 apr. 2012

Nu suntem singuri...o pledoarie pentru Fraternitate

Iata ca postarea mea a avut ecou...un Frate mi-a scris imediat si eu va transmit astazi mesajul primit care mi-a placut in mod deosebit, nu neaparat pentru faptul ca sustine cauza, ci pentru gandirea profunda in spirit constructiv, din care toti ar trebui sa ne inspiram conduita pe viitor:

A trecut ceva vreme de cind iti citesc blogul si nu foarte multa vreme de cind am batut la portile templului cerind Lumina . Imi amintesc cine eram si lafel de bine sunt constient cine sunt - desi din cind in cind mi se intimpla sa uit asta . Insa este genul de uitare - specific fiecarui muritor - numita in Crestinism "pacat" . Toti pacatuim , uneori chiar reflectez asupra termenului antonim "impecabil" - pe care - vai ! - atit de putini dintre noi il ating ! Caci ce altceva ar fi pacatul , sub orice forma (aparent distincta) - decit uitarea de sine , de propria identitate divina? La ce bun toate povestile noastre , invaluite in alegorie si populate de personaje cvasimitologice - daca nu pricepem ca subiectul lor tainic este propria persoana . Hiram Abif poate nu a trait niciodata , nici nu are vreo relevanta acest fapt - fiecare din noi insine "l'a trait" si mai ales "l'a murit" (permite'mi o astfel de licenta)
De ce iti scriu acum ? Pentru ca tocmai am citit articolul "Cine are Frati , pe Pamint nu in gind ...." si intr-o oarecare masura iti inteleg si impartasesc amaraciunea . Vreau sa te asigur insa ca nu esti singur , sunt linga tine Frate . Insa precum probabil esti constient , in Taina ce ne leaga , vei gasi si mere stricate si dintre cele bune . Caci cum ar putea fi altfel , atita vreme cit venim cu totii din aceasi oala profana - cu aceeasi proportie de bine si rau, de ignoranta si cunoastere ? E ca si cind ai baga mina intr-un sac cu bile , care stii prea bine ca's si albe si negre , in schimb te-ai astepta sa scoti numai albe ! Sigur ca ar fi de dorit ca merele cele stricate sa fie mai putine , sau sa asistam la un proces impotriva naturii - ca cele bune sa le transforme pe cele stricate in mere si mai bune .
Dincolo de colane si sorturi prea mult colorate, unii din noi au foarte mult de lucru cu piatra cea bruta , iar altii pot trece linistit la Orientul Etern negasind'o niciodata - in mod constient . Totul este in datul Temei , cu cit mai mult vei vedea latura neplacuta a lucrurilor si aceasta te va tulbura - mai tare vei sti ca te-ai indepartat de Lucrare . Cit timp suntem in viata avem de invatat , iar cel mai bun invatator inspre Iubire este suferinta (mai scurta la Hiram mai lunga la Isus) .
Fratii sunt asa cum sunt , iar judecarea lor lumeasca este pe cit de neproductiva pe atit de obositoare ! Precum spuneam ei fac parte din Tema , tema ta - tema mea si a ficaruia dintre noi - tema colectiva , obisnuim sa o numim Marea Opera - defapt o rezultanta a "micilor opere" - in masura in care o catedrala e facuta din zeci de mii de pietre , un bolovan amorf de fundatie nefiind cu nimic mai putin important decit o cheie de bolta sau virful unui pinaclu . Catedrala este completa prin unirea fiecarei astfel de pietre iar in lipsa oricareia este neterminata - iar aceasta "neterminare" duce invariabil la naruire .
In incheierea acestei scrisori , care a iesit mult mai lunga decit mi-as fi dorit as vrea sa te asigur de Iubirea mea neconditionata si daca voi putea vreodata sa te ajut cu ceva in Lucrare, sa stii ca'ti voi fi alaturi . Simt asta - stiu asta , nu invers :)
Fie ca gindurile bune ce te anima sa-ti ramina alaturi , iar mai degraba Linistea decit tacerea sa domneasca peste Coloane !!
Ma bucur ca ai apucat Mistria si te-ai ridicat pe schele - acolo iti (ne) este locul !
Precum spuneam - Ars longa , vita brevis ! - cita vreme suntem in viata , slefuirea Pietrei trebuie sa continue .
In alta ordine de idei , daca vei initia proiecte in care ne vom putea uni eforturile - eu sunt gata sa ma implic . Dealtfel cred ca entuziasmul, e un termen pe care societatea actuala l-a uitat sau il ia in bascalie - desi dupa parerea mea inseamna a fi integrat in Opera si a fi totuna cu ea .
La Sibiu nu vom putea fi , desi suntem la o aruncatura de bat - insa sper ca evenimentul sa aiba succesul dorit .
Eu personal desfasor un proiect de grafica masonica , pe care sper sa am puterea sa il duc la capat . Momentan sunt in faza de studiu si nu rare sunt momentele de defetism in care-mi spun ca "Reprezentarea este o inselaciune !" .

Tuturor care-mi sunteti alaturi, imbratisari fraterne, existam impreuna si numai impreuna putem fi cu adevarat o forta!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu