19 sept. 2014
Coborând la amănunt
M-a smintit coarda
de vioară ce vibrează atunci când este mângâiată de arcuș și, de aceea, când am
voit să pricep de ce Dumnezeu și-a dorit să construiască mai mult decât era
Sinele Său, adică să creeze pentru Sine, din Sine, am retrăit tulburător acea
vibrare a corzii de vioară. Mi-am amintit cum plutește aerul dimprejurul viorii
cântate și am înțeles faptul că zgomotele pe care le emite nu sunt simple unde
sau valuri prin aer, ci altceva. Sunt mult, nu simple sunete. Artiștii ce le
interpretează după partituri, obțin din ele melodii și armonia lor încântă atunci
când își păstreză nota inițială, dar mai ales când, indiferent de linia
interpretată, își modifica ritmul pentru a sublinia și evidenția mesajul... Abia
atunci am înțeles că, dintr-o coardă de vioară, Dumnezeu poate interpreta
lumea, dar și că Dumnezeu este un melod, iar noi melodiile pe care le
interpretează. Aceeași trăire am simțit-o privind flacăra focului. Arzându-și
sinele, focul vibrează în jur risipind unde de căldură. Sacrificiul lui face ca
cei care îi văd razele să se poată bucura de lumină și căldură. Dumnezeu este
focul, iar creația lui sunt razele. Căldura este ceea ce transmite prin noi mai
departe. Sunetul corzii și pâlpâitul flăcării conțin și sunt dovada că omul își
caută în instrumentele prin care se exprimă un simbol care, într-o oarecare
măsură, mărturisește aceași dorință ancestrală, aceea de a construi din sine
așa cum și divinitatea o face. Pe de o parte, dacă ar fi să explic de ce se
compune și de ce este necesar sunetul armonios, aș spune că ascultătorul are
nevoie de el. Deci, precum ascultătorul are nevoie de emiterea unui sunet de un
alt organ pentru a-l recepționa, așa și fiecare organ emițător are obligatoriu
nevoie de un organ receptor. Adică, fiecare compozitor are nevoie de muzicieni
și fiecare muzician are nevoie de ascultători. În acest context trebuie
evidențiat că mesajul muzicianului nu este al lui și nici mesajul
compozitorului nu este interpretarea muzicianului. Dacă este să piardă cineva
ceva, acela este ascultătorul, deoarece fie primește, simte și trăiește mesajul
compozitorului, fie interpretarea și simțirea muzicianului. Undeva, în lanțul
acestui expozeu, ceva se reinterpretează, deci cineva intervine in sens negativ.
În întreg totul devine un lanț al necesităților. Nimic nu se poate manifesta ca
existență fără a fi necesar, necesitatea este un dar în cauza existenței. Interpretând
astfel am putea spune că divinitatea ne-a creat din necesitate, fiindcă fără
noi nu și-ar putea manifesta ca dat și firesc ceea ce este. Divinitatea crează
din necesitatea de a fi diviniate și acceptă intervenții, interpretări și
trăiri interimare în acest continuum ființial. Prin ele se definește în amănunt.
Pe de altă parte, dacă ar fi să îmi explic de ce este focul cauza propriei
arderi și razele pe care le emite esența flăcărilor sale, ar trebui să susțin
că divinitatea crează consumându-se singură și consumându-se devine proprie
materie în sine pentru a avea ce să ardă. Divinitatea se reconsumă, se
reinventează, se reconstruiește din propria ființă, din propria cenușă, din
propria materie. Atributul eternității se definește ca o interminabilă spirală.
O revărsare a sinelui în propriul interior din care interiorul se revarsă spre
a urca coborând în propriul exterior. O lume nelimitată în propriile sale
limite și delimitată de propriile sale nelimite. Fascinația acestui continuu
revărsat din sine în sine definește noțiunea de infinit a divinului. Cumva,
focul în jocul său de-a arderea și rearderea în cenușa care nu se stinge,
definește amploarea incomensurabilă a divinului. Coborând la amănunt, trebuie
să evidențiem că această gigantică idee a divinului etern nu se construiește pe
o structură în care divinitatea este atotputernică și singura care are puterea
pretutindeni precum și în propria creație, ci și numai în și din sine. Aici
comportă toate aspectele, proporțiile și dimensiunile divinității definite ca
organizații bine definite, rânduite după legi verificate în veacuri și
stabilite definitiv potrivit unei experiențe profunde. Ceea ce nouă ni se pare
a fi întreg, în sine este alcătuit din unități, subunități și materiale diverse
potrivit mediului, zonei și timpurilor pentru care sunt folosite. Într-un
întreg nu totul este la fel. Întregul este bine definit numai atunci când este
conceput din proporții exacte, adecvate spațiilor și ideilor care alcătuiesc
cupaje ce corespund necesităților și solicitărilor. Universul este infinit prin
irepetabilitate și este definit prin repetatibilitate. Împreună, finitul și
infinitul, construiesc asemnei cărămizilor sau pietrelor, ziduri care închid
căi pentru a ascunde sau exprima intenții și dirijează spre direcții spre care
nesfârșitul tinde să devină incomprehensibil. Un labirint fără ieșiri și
intrări este infinitul ca dimensiune a divinității, dar divinitatea nu poate fi
o capcană. Ea trebuie să aivă și să ofere soluții. Altfel dimensiunea nesfârșitului
nu s-ar defini ca divinitate ci s-ar contrazice în propria ei construcție și
manifestare. Potrivit acestor interpretări putem afirma că: -creația, ca manifestare a divinității,
este o stare a infinitului în care conștientizăm propria existență. În această
dimensiune este posibilă existența în toate aspectele ei. Nimeni și nimic nu se
raportează la sine și totul poate fi orice. Totul e tot și nimic diferit. Aici
forma definește întregul și ceea ce pare a fi parte pare a fi și întreg. Nu poți
descrie punctul decât raportându-l la întreg, iar întregul nu poate fi definit decât
analizânt punctul. Desăvârșirea stă în punctul care cuprinde în sine întregul.
Este vorba despre o parte întreagă de aceași dimensiune cu sine, care se
regăsește întreagă în propria ei parte. -creația, ca realitate post
manifestare a absolutului, lasă loc imaginației și creației. Aici trebuie să ne
raportăm la timp și spațiu. Orice se raportează la altceva, atunci și acel
altceva poate fi definit în funcție de orice. Divinitatea, în infinitatea ei,
devine când ciclică, când liniară. Alternanța crează hiatusuri între care se ridică
și coboară valuri, unde vibrează spații și oscilează sensuri. Nimicul nu este
vid, ci parte întreagă unei alte părți întregi. Partea este tot și totul se
mișcă prin părțile care îl definesc. Perfecțiunea este posibilă numai prin
divizare și divizarea constă în interpretarea totului ca parte al unui alt
întreg și mai mare, negândit de mare,
imposibil de mare, alcătuit din mulți mari întregi care dau posibilitatea
creerii unor alți mari întregi și mai mari. Urmărind firul acestui mare întreg care
nu poate fi întreg decât adâugându-i-se mereu ceva, constat că nici punctul în unitatea
sa nu poate fi punct decât dacă este alcătuit din alte puncte. Cu atât mai mult
orice altceva. În creație Dumnezeu cel incomensurabil este un punct. Un punct
în care se cuprind, există și se manifestă toate și tot. Un punct alcătuit din
o universalitate de infinite puncte, care conțin în sine o altă nesfârșire de
puncte, ce sunt construite dintr-o nemăsurabilă și inexprimabilă realitate de
puncte a căror origine se află dincolo de puterea de exprimare a realității
punctelor care le alcătuiesc și le putem gândi. Este un organism viu. O celulă
se divide, se rupe, se împarte pentru a da viață unui cuplu de celule.
Împreună, celulele se divid și construiesc un organ. Mai multe organe
alcătuiesc un organism. Nici-o celulă nu își dorește să se rupă din acest trup.
Toate se divid pentru a îi da mai multă viață și putere. Cu cât mai multe
celule, cu atât mai multe oportunități de a construi. Cu cât mai multe celule,
cu atât mai multe posibilități de a
realiza organe noi. Cu cât mai multe celule cu atât mai multe oportunități de
manifestare a unor organisme vii, credibile, viabile și reale. Numai cei care
se luptă pentru a se înmulți și organiza, prin divizarea lor, ajută să
supraviețuiască în eternitatea sa întregului divinității. Cei care se complac
în unitate și montonie, sfârșesc îmbătrânind în obscur, marcați de lipsa
viziunii. Ceea ce trebuie să înțelegem, ca masoni, este că o Obediența nu
trebuie să fie precum armata unui stat care are numai un singur lider, lipsit
de comandanți. Condusă numai de un singur lider, o Obediența este condamnată la
imobilitate și lipsă de inovație precum uriașul biblic cu picioare de lut.
Soluția este divizarea, împărțirea RR.ˑ.LL.ˑ. în altele cu acceptul și ajutorul
FF.ˑ., după mărimile și nevoile Orientelor în care actualele Att.ˑ. activează. De
exemplu, orientativ, aș propune ca obiectiv, o R.ˑ.L.ˑ. la 10.000. de locuitori.
FF.ˑ. ar trebui să gireze și să susțină înfințarea acestora. Ar trebui să muncească
pentre a crea LL.ˑ. noi din esențe tinere pe care să le motiveze și să le intereseze
în vederea schimbărilor ce le impune societatea actuală. Turnurile sunt zidite
pentru fi văzute de departe. Armatele pentru a le apăra. Cine vrea să urce la
cer trebuie să zidească pe pământ. Pentru a fi ascultat, trebuie să vorbești
clar purtând pietre în gură și strigând mai tare decât valurile mării. Trebuie
să cunoști opiniile dușmanilor pentru a-ți motiva prietenii. Pentru a conduce
este nevoie de cât mai mulți dușmani. Nimeni nu este mai presus de sine. Nici
Dumnezeu. De aceea, consider că este necesar ca în activitățile și principiile
masonice, cauza primordială în numele căreia trebuie să luptăm este aceea a
divizării LL.ˑ., a înmulțurii lor în numele: Libertății, Fraternității și
Egalității. Numărul cât mai mare al ținutelor, a planșelor, a ideilor și a viziunilor
FF.ˑ. noștri trebuie să devină și să definească puterea noastră! Cei care
voiesc să ne conducă să se comporte ca masoni și să nu ne folosească ca fiind
surse materiale și masă ideologică. Cei care voiesc să ne fie modele trebuie să
accepte că principiile spirituale ale Masoneriei nu sunt cele ale propriilor
interese sau orgolii. Pentru un astfel de viitor muncesc. De aceea susțin și îndemn
la înființarea cât mai multor LL.ˑ. și la înrolarea a cât mai multor postulanți sub
idealul masonic.
Am zis!
F.ˑ. Mircea N.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu