25 dec. 2020

Sărbătorile trebuie trăite cu responsabilitate


De un an încoace, Covid-19 s-a dezlănțuit la nivel internațional. Printre victime i-au fost şi dintre Frații noştri, pe care astăzi îi deplângem și cărora nu vom uita să le ajutăm familiile îndurerate. La vremea bilanţului, realizăm că valorile pe care le promovăm în Francmasonerie ca reguli de comportament s-au dovedit potrivite momentului, pentru că ele exprimă, pe lângă angajament, capacitatea de a-l iubi pe Fratele tău cu toată inima. Este ceea ce ne-a permis să progresăm neîncetat pe Calea inițiatică… Vă felicit, scumpii mei Frați, pentru unitate şi pentru fermitate, pentru determinarea voastră în muncă. O MUNCĂ desfășurată acum poate printr-o practică neconformă, dar o practică care şi-a dovedit extraordinara utilitate datorită instrucţiei aplicate. Cu limitele lor bine stabilite, videoconferințele, comunicările în mediul online au deschis o cale complementară şedinţelor solemne. După 10 luni de combat, eu cred că am rezistat cu bine acestei pandemii. Am luptat zi de zi cu devotament şi astfel am garantat Jurisdicţiei noastre de RSAA un viitor. Cu toate acestea, să sperăm că ne vom întoarce cât mai curând la condițiile de lucru cu care am fost obişnuiţi de-a lungul timpului şi care reprezintă Tradiția noastră. Fraților, să aveți o Vacanță de Iarnă liniştită dar să nu uitaţi nici o clipă că Sărbătorile trebuie trăite cu responsabilitate, mai ales în această perioadă dificilă. Memoria celor trecuţi la Orientul Etern ne obligă să refacem Lanţul… Am convingerea sinceră că tot ceea ce nu am reușit să facem în 2020 vom realiza în 2021!  

Marele Secretar General

al Sup.˙. Cons.˙. al României

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu