11 dec. 2020

Un test de Umanitate


Sub auspicii nefaste, trecem printr-o etapă care a cerut măsuri extreme şi care va rămâne în memoria istoriei. Practic, susţinem împreună UN TEST DE UMANITATE, dificil şi obositor pentru cei mai mulţi dintre noi. Deşi tehnologia s-a dezvoltat exponenţial şi a facilitat comunicarea, nu cred că ne-am simţit vreodată mai singuri. Ştiu, poate că organizaţia noastră fraternă (n.r. MLNAR/SCR) nu şi-a păstrat mereu armonia Între Coloane, poate că am avut şi Fraţi cu care n-am reuşit să rezonăm la unison, poate că n-am fost încurajaţi să legăm noi prietenii... să nu credeţi că am stat izolat în imaginarul “turnului de fildeş”! Dar acum este clar că avem nevoie de o intensă efervescenţă colectivă pentru a consolida unitatea în teritoriu, unitate mult şubrezită de boală. Mai mult ca oricând, avem nevoie de Tradiţie pentru a ne conserva esenţa morală. Să nu uităm că, de-a lungul timpului, evoluţia noastră s-a bazat mereu pe interacţiune, pe coeziune şi pe solidaritate. Efectivul de Fraţi reprezintă Familia extinsă pe care singuri ne-am ales-o, în funcţie de dorinţele şi aşteptările noastre, dar vom beneficia de legături autentice în măsura în care vom şti să împărtăşim cu generozitate ceea ce am acumulat pe parcurs. De la Moroiu încoace, Ordinul Scoţian Român a cunoscut deja complexitatea existenței iar acum depinde de noi ca acest măreţ Edificiu, care a străbătut veacurile, să NU devină sanctuarul prăfuit al unei lumi apuse. La vremea bilanţului, întrebările şi nedumeririle se învălmăşesc fără răgaz: “Ce vom face după ce se va încheia criza sanitară?”, “Oare vom fi mai buni?”, “Cu ce sau cu cine rămânem și la ce să ne mai întoarcem?” etc. Cel mai mare pericol pentru Omenire nu este virusul în sine, ci acele patimi adânc înrădăcinate şi care se cer eradicate. De aceea, sfârșitul greu de anticipat al pandemiei va trebui considerat un rezultat al progresului, o reală victorie împotriva urii, lăcomiei şi ignoranţei. Ca iniţiaţi, ştim că pericolul poate pândi oricând din partea “companionilor cei răi”, iar loviturile lor sunt atent plănuite şi vin pe neaşteptate. Dacă în mediul profan se vorbeşte tot mai mult de robotizare, din fericire în Francmasonerie OMUL nu poate fi exclus din procesul de (auto)construcţie. Trebuie să stârnim entuziasmul tinerilor de azi, care şi-au pierdut încrederea şi motivația, trebuie sa le insuflăm dorința arzătoare de perfecționare! Trebuie să avem răbdare și, mai ales, să nu renunțăm să sperăm că vom ajunge la normalitate. Din totdeauna, SPERANŢA a fost şi va rămâne una din cele mai eficiente terapii sufleteşti. Cavaler al Spiritului, un bun Mason prin definiție va fi oricând gata de acțiune, căutând să înțeleagă rațional provocările vieții şi reflectând la ceea ce ar trebui să întreprindă pentru a-și desăvârşi Opera lăuntrică! 

În încheierea mesajului meu frățesc, vă urez tuturor SĂRBĂTORI LINIŞTITE, vouă şi celor apropiaţi. Fie ca Anul Nou 2021 să ne aducă sănătate şi prosperitate, pentru a ne bucura împreună de viitor! Îmi doresc ca legatura dintre noi să fie tot mai strânsă iar lucrarea pe care am început-o să continue, descoperind TAINA pe masură ce o creăm...

Am zis!

Ruslan OPRESCU 33

Suveran Mare Comandor


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu