27 mar. 2013
Lipsirea de metale
Inainte de admitere in francmasonerie, viitorul iniţiat va
lăsa la uşa
Templului toate valorile şi metalele pe care le posedă. Acestea îi sunt luate
de către Maestrul Trezorier şi înapoiate
după ceremonie, la ieşirea din Templu.
Metalele, în limbaj laic reprezintă banii, iar valorile
înseamnă: brăţări, lănţişoare prinse la gât, verighete.
În Templu, candidatul trebuie să intre curat, fără nici o
intenţie de profanare a valorilor morale şi spirituale desprinse de acest material
năucitor care a dus se vede, la decadenţă.
Grupurile masonice au cazut de acord ca acestei forme
conventionale de pregatire sa i se acorde cea mai mare importanta, deoarece ea
era folosita din timpuri stravechi.
Caracterul foarte special al pregatirii pare sa indice mai
putin o regula generala si mai curand o cunoastere reala a fiziologiei oculte a
initierii de catre cei care au stabilit metoda atat de fidel pastrata. In timpul ceremoniei si mai ales in momentul in care
candidatul este creat, primit si consacrat ucenic mason, forte speciale sunt
dirijate prin tot corpul sau.
Anumite parti ale Lojii au fost incarcate cu energie
magnetica, cu intentia precisa de a- i permite candidatului sa absoarba cat mai
mult din ea.
Pentru acest motiv i se iau toate metalele candidatului la
prima sa initiere, deoarece acestea pot sa stanjeneasca circulatia curentilor. Acestei
parti legate de pregatire i s- a acordat intotdeauna o importanta capitala; este
necesara o rigoare extrema pentru a tine seama de aceasta regula.
In multe cazuri din trecut, atunci cand un oficiant ignora
caracterul obligatoriu al regulamentului, se relua ceremonia, pentru ca initierea sa fie
valabila.
Aurul si argintul dentar nu prezinta insa vreun
inconvenient, caci ambele metale stau in permanenta asupra personei
respective.Sa mai adaugam ca trebuie indepartati si ochelarii de orice fel. In legatura cu ratiunea acestei restrictii severe s a sugerat
si o alta explicatie: Avand metale asupra sa, candidatul este sub aspect
ceremonial impur, prin urmare, initierea sa devine nula iar pentru reluarea
ceremoniei este necesara indepartarea acestor metale.
Dupa opinia unor autori, ideea ca metalele sunt intr -o
oarecare masura impure dateaza de la sfarsitul epocii de piatra. Acelasi conservatorism nu permitea in trecut decat folosirea
unui cutit de piatra pentru oferirea de sacrificii. Aceasta parte a pregatirii reaminteste, de asemenea ca la
construirea templului lui Solomon nu s- a auzit in imprejurimi nici un zgomot
de topor, de cutit sau de alta unealta de fier, caci pietrele erau in intregime
finisate in cariere iar incastrarea lor se facea cu ajutorul unor ciocane de
lemn.
Candidatul nu trebuie sa aiba la intrare “valori” asupra sa;
acest lucru simbolizeaza intr un fel faptul ca el intra intr o confrerie, in
care nu se tine seama nici de bani, nici de titluri, nici de alte distinctii
ale lumii exterioare.
Bogatul isi lasa rangul si starea la usa masoneriei,
saracul este tinta respectului sau sincer pe tabla de sah a pardoselii. Francamasonul, daca este demn de acest nume, devine egalul
unui print si fratele unui cersetor.
Lasand metalele si valorile la poarta templului candidatului
i se arata ca acestea nu i vor ajuta cu nimic in evolutia pe care o incepe
acum, dimpotriva, marile bogatii pot impiedica progresele sale, daca el nu are caracter
destul de energic pentru a domina si puterea de vointa de a le folosi sau nu,
de a le vedea venind si disparand , fara a incerca nici bucurie nici tristete.
Vorbind in termeni rigurosi , omul care paseste pe aceasta
cale nu poseda nimic, poate sa conduca afaceri importante sau sa administreze o
mare avere, dar nu trebuie sa aiba sentimental ca acestea sunt posesiuni destinate
placerilor sau avantajelor personale.
Când profanul îngenunchează în altar, cu mâna pe Biblie,
deschisă la Evanghelia după Ioan, jură. Momentul acela este de fapt al
contactului cu energiile cosmice, coborârea harului sfânt asupra lui. Harul coboară şi intră în el. Metalul ar întrerupe acest
contact energetic.
Unul din obiectivele francmasoneriei este de a stimula
activitatea acestor energii din corpul omenesc, pentru a accelera evolutia,
aceasta stimulare se face in momentul in care venerabilul loveste cu ciocanul
lama sabiei asezata pe capul neofitului, pe umarul stang respectiv pe umarul
drept.
Pasind din lumea profana pentru candidat valoarea simbolică
a acestei replici, “să îşi lase metalele la uşa
templului”, trebuie inteleasa sub aspectul de a lasa egoismul , vanitatea si
ignoranta la uşa
templului, tentaculele hidrei ce vrea a ne acoperi sufletul. Tu intri curat,
limpezit de tot ce e mărunt în tine înainte de a păşi în faţa altarului.
Masoneria din România,
proclamă reîntoarcerea la izvoarele pure si limpezi a valorilor autentice Româneşti
, indemnand la renuntarea la metale prin susţinerea tradiţiei, culturii şi
artei, ceea ce reprezintă în fapt spiritul profund al acestui popor!
Am zis!
F.’. Adrian B.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu