Loja Simbolica - Ucenic, Calfa, Maestru;
Loja Perfectiunii – Maestru al Secretului, Maestru Perfect, Secretar Intim, Jude, Intendent al Cladirii, Ales al Celor Noua, Ales al Celor Cincisprezece, Print Ameth, Mare Maestru Arhitect, Arcul Regal al lui Solomon, Mare Ales, Mason Sublim si Perfect;
Capitul Roza-Cruce – Cavaleral Orientului, Print al Ierusalimului, Cavaler al Orientului si Occidentului, Cavaler Roza-Cruce;
Consiliul Kadoshilor – Mare Pontif, Mare Maestru al Tuturor Lojilor Simbolice, Patriarh Noahit, Print al Libanului, Sef al Tabernacolului, Print al Tabernacolului, Cavaler al Sarpelui de Bronz, Print al Indurarii, Cavaler Comandant al Templului, Cavaler al Soarelui, Mare Cavaler Scotian al Sf.Andrei, Cavaler Kadosh;
Consistoriul – Mare Inspector Inchizitor, Sublim Print al Secretului Regal si Mare Suveran, Inspector General.
Deşi toţi autorii de studii consacrate spiritualităţii masonice sînt unanimi în a sublinia dificultatea de a despărţi limitele filiaţiilor şi influenţelor venite dinspre diverse tradiţii spirituale şi companionice, aceiaşi autori sînt de acord asupra cîtorva mari corpusuri ideatice care şi-au pus amprenta pe constituirea filosofiei gradelor; cum ar putea fi omise din acest lanţ de aur masoneria de meserie, Vechile Îndatoriri, mitul Templier, alchimia şi hermetismul, sau rozacruce? Fericita lor conlucrare va da naştere unei noi vocaţii spirituale, într-o căutare perfect structurată, fondată pe un simbolism precis şi complet.
Cu toate că nici un Suprem Consiliu nu ritualizează toate cele trezeci şi trei de grade ale Ritului Scoţian Antic şi Acceptat, există un ritual cu învăţătura esoterică adecvată fiecărui grad. Primele trei grade sînt comune unei largi părţi a masoneriei speculative şi sînt practicate în lojile simbolice, învăţătura lor gravitînd în jurul construcţiei Templului. Jules Romain spunea că „toate riturile francmasoneriei se rotesc în jurul construcţiei. Dacă aţi înţeles aceasta, aţi înţeles totul.” Ritualurile sînt încărcate de un bogat simbolism: al instrumentelor rituale (echer, compas, ciocan, daltă), al referinţelor biblice (Evanghelia lui Ioan, Cartea Regilor), al obiectelor ( piatra brută, piatra cubică, steaua înflăcărată), al cabinetului de reflecţie ( sare, mercur, sulf, formula VITRIOL, craniul, clepsidra). Tot ritualurile primelor trei grade sînt cele care consacră cele trei mari lumini ale masoneriei (Cartea Legii Sfinte, echerul, compasul) şi cele trei coloane (Înţelepciunea, Forţa, Frumuseţea).
Ritul Scotian Antic si Acceptat exploreazã concepte filosofice, precum si de istorie, de eticã si de moralã. Ne învatã sã cãutãm drumul cãtre Întelepciune, ne învatã importanta de a fi rãbdãtori si deci toleranti. De aceea credem cã am putea aduce o schimbare în bine în viata celor din jur. Suntem preocupati de promovarea pe toate planurile a natiunii române si a integrãrii ei în Lantul Universal al Natiunilor. Una din învãtãturile de cãpãtâi ale Ritului Scotian este aceea de a ne construi natiunea. Ritul Scotian este corpul masonic care are rol de liant, pe plan international, între diferitele Masonerii nationale. Este o upgrade-izare a Ritului de York — atât din punct de vedere ritualistic, cât si teritorial. Mai mult chiar, Ritul Scotian este o înglobare a ritualurilor diferitelor societãti initiatice — Rozicrucieni, Templieri. De aceea este absolut natural si necesar ca orice mason sã treacã prin înalta scoalã a Ritului Scotian Antic si Acceptat.
In mod traditional, francmasoneria regulara este deschisa doar barbatilor. Aceasta este o regula care coboara adanc in istorie, cand primii francmasoni au provenit din randul constructorilor, fiind, evident, barbati. Prin secolul al XVIII-lea incep sa apara si loji feminine, neregulare.
...
RăspundețiȘtergere