31 oct. 2020

Testament filosofic

„Declar cu fermitate că voi muri conform principiilor masonice ale Ritului Scoțian Antic și Acceptat, așa cum eu le-am înțeles și după cum le-am exersat cu ajutorul Fraților mei. În preajma morții, ar trebui să ne mărturisim credința în cele veșnice… Cred într-unul Dumnezeu de necunoscut, cred într-o singură și unică Realitate despre care pot spune «Căci în El trăim şi ne mişcăm şi suntem» (n.t. Fapte 17:28); cred în emanația sa misterioasă - Cuvântul cel adevărat, energia înălțătoare a Universului; cred în acțiunea providențială conform căreia este revelată această Energie miraculoasă, Legea Progresului pe care inima mi-o cere și pe care rațiunea mea o proclamă. Poziția mea față de toate Religiile rămâne cea pe care am definit-o în 1884, când spuneam: «sunt străin de orice Biserică, dar în comuniune de idei și de simțire cu oricine, fie în interiorul, fie în afara organizațiilor clericale, căutând mereu să apropii religia de Rațiune.»” 

Extras din testamentul filosofic al PIlF Eugène Félicien Albert, Count Goblet d'Alviella (1846-1925), PPt Suveran Mare Comandor al SC al Belgiei. A fost un cunoscut om politic liberal, academician de renume și profesor de istorie a religiilor la Universitatea din Bruxelles.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu