18 feb. 2010

Toate-s vechi si noua toate

Fiecare natiune trece prin perioade de incercare si tranzitie… Vine o vreme cand un popor este condus de agitatori care recurg la mijloace populiste pentru a capata putere si a profita apoi de slabiciunile guvernului si de deprecierea monetara pentru a se imbogati; avocateii, intrigrantii, jucatorii necinstiti de la bursa, speculantii si aventurierii-o oligarhie imbogatita pe seama prabusirii statului si care se ingrasa din rodul muncii celor saraciti. Apoi, toate sperantele noastre amagitoare despre egalitatea in drepturi a oamenilor se prabusesc. Statul destramat si secatuit poate sa-si recastige normalitatea si libertatea reala numai trecand prin “marea purificare”, adica prin foc si sabie.
Intr-o republica se ajunge indata la situatia in care partidele sa se grupeze in jurul polilor negativi si pozitivi ai unei natiuni sau a unei idei. Libertatea de opinie va fi invocata dar in realitate oricine o va exercita se expune pericolului de a fi alungat din comunitatea politica cu cei care au fraiele puterii si traseaza politica de urmat. Slugarnicia fata de partide si servilismul fata de capriciile majoritatii merg mana in mana. Independenta politica apare doar intr-un stat intemeiat de multa vreme, iar opiniile oamenilor apar din faptele pe care ei au fost constransi sa le faca sau sa le aprobe. Efectul libertatii asupra individului consta in faptul ca el poate face ceea ce isi doreste iar efectul asupra unui intreg popor este in mare masura acelasi.
Iar daca dorim ca libertatea sa fie intr-adevar folositoare poporului, primul principiu intr-o republica ar fi acela ca
“ nici un om sau grup de oameni nu este indreptatit sa fie retribuit sau sa capete privilegii decat numai tinandu-se seama de functiile publice exercitate de el in folosul comunitatii” .
Este o lectie de intelepciune pentru toate natiunile, concentrata intr-o singura fraza si expusa intr-un limbaj pe care oricine il poate intelege. Daca un potop de despotism ar rasturna lumea si ar distruge toate institutiile in care e protejata libertatea, astfel incat oamenii nu si-ar mai aminti de ea, aceasta fraza ar fi suficienta pentru a reaprinde lumina libertatii in sufletele oamenilor.
Dar pentru ca libertatea sa fie pastrata trebuie sa se adauge cuvintele:
“ Un stat liber ofera functii inalte drept rasplata doar daca isi doreste propria ruina. De aceea in administratie vor fi folositi numai functionari ai caror capacitate si vointa ii recomanda ca fiind in stare sa aduca statului servicii in viitor; intotdeauna vor fi preferati cei mai buni si mai competenti dintre ei.”
Din pacate, vine o vreme cand cei care conduc treburile unei natiuni sunt oameni fara o buna reputatie, lipsiti de abilitate si necunoscatori ai problemelor cu care sunt confruntati, sunt doar simpli slujbasi ai vreunui partid care si-au dobandit functiile prin inselatorie, lipsiti de calitati intelectuale si morale si in acelasi timp ingusti la minte, intoleranti si fanatici. In cele din urma acestia dispar si lumea nu progreseaza in urma a ceea ce au facut sau au spus ei. Numele lor cad in prapastia fara fund a uitarii, dar faptele lor constituie o adevarata nenorocire pentru clasa politica si demonstreaza starea jalnica in care a ajuns.

Ori de cate ori un mason se hotaraste in privinta crezului sau, nu trebuie sa se indeparteze de la el sub pretextul eficacitatii. Este cuvantul maestrului: nu cedati niciodata nici linguselii, nici fortei. Nici infrangerea si nici persecutia sa nu va clinteasca!
Intotdeauna vor exista mai multi impostori decat clarvazatori, mai multi falsi profeti decat cei adevarati…
Albert Pike

Morala si Dogma Ritului scotian vechi si acceptat al francmasoneriei a fost vreme de un secol cartea cea mai respectata in masonerie. Si aceasta pentru ca autorul, cu o eruditie remarcabila si o profunda experienta in ordin, a cautat sa sistematizeze ritualul punandu-l in acord cu vechile misterii, si sa redea simbolurilor intelesurile primare, dezbarandu le de adausurile moderne. Remarcabile pentru epoca in care a fost redactata lucrarea sunt conceptiile lui Albert Pike asupra relatiilor individului cu organizatiile (statul, biserica), precum si modernitatea teoriilor referitoare la actul de guvernare si la drepturilor cetatenesti intr o societate bazata pe principiile legii.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu