28 feb. 2020

Bella Italia - pizza express


Pe lângă multitudinea de organizaţii masonice, în Italia există de mult timp o situaţie foarte ciudată vis-a-vis de regularitate/recunoaştere de origine şi practică a Gradelor Simbolice, care seamănă pe undeva cu povestea GLDF/SCDF vs. GLNF/SCPLF/SCNF (vezi Franţa 1964-1965, 2012/2014): 
«Grande Oriente d’Italia –G.O.I.» (1805), practic cea mai veche şi mai mare obedienţă din peninsula cu cca 23.000 de membri, şi-a pierdut recunoaşterea în 1993 iar U.G.L.E. a semnat imediat cu proaspăt înfiinţata «Gran Loggia Regolare d'Italia – G.L.R.I.» (cu cca 3000 de membri astăzi).
Prof. univ. Giuliano Di Bernardo, filosof şi socialist ca orientare politica, un faimos personaj implicat direct în reaprinderea Luminilor în România alături de americani, a demisionat din funcţia de Mare Maestru al G.O.I., motivând corupţia şi controlul Mafiei (vezi scandalul P2), fondând la scurt timp  G.L.R.I. (care practică firesc Emulation, ritul englez). Din păcate pentru el, la cca. 8 ani a ajuns să fie expulzat cu mare tam-tam în presă, ardere între Coloane şi tot tacâmul anglo-saxon. Ulterior a înfiinţat ordinul paramasonic Dignity, având un număr foarte mic de adepţi şi intrând în conflict cu mulţi foşti “tovarăşi masoni”.  
Iată modelul adoptat, de exemplu, de tandemul Nicu Filip/Dănacu şi care se perpetuează astăzi într-o formă exoterică accentuată.
«Supremo Consiglio del Rito Scozzese Antico ed Accettato per la Giurisdizione Massonica Italiana», avându-l ca SMC pe Leo Taroni (în relaţie cu Southern Jurisdiction, USA, the Mother Supreme Council of the World) recrutează firesc DOAR din «Grande Oriente d’Italia». 
G.O.I. are relaţii de amiciţie cu majoritatea Marilor Loji nord-americane, precum şi peste tot în lume (cca 200 de tratate, inclusiv cu Marea Lojă Naţională din România).
Din toată disertaţia reies unele concluzii:
-ar trebui să reflectăm mai mult asupra momentului 1993 şi cine a fost cu adevărat Di Bernado, Iancu, Nicu Filip, Boanţă, Lăzărescu, Paleologu ş.a;
-de ce a fost nevoie de filiera italiană, cand exista un Suprem Consiliu în exil la Paris.
-filiaţia şi continuitatea unei organizaţii masonice ţin de recunoaşteri succesive (în cazul de mai sus, acordată de UGLE, că Mare Loja Mamă a Lumii) şi nu de vechimea “profana”. Iar uneori contează persoana (în sens de garant) cu care se semnează, din diverse motive “ocultate”.
-numărul de membrii şi reprezentativitatea rămân totuşi argumente secundare (sic). 
-atenţie la modelele pe care le alegem şi le promovăm în discursurile noastre, ucenicii n-au nicio vină.
etc
Probabil aceste aspecte se ştiau la noi, chiar înainte de 1989 cand a apărut dosarul Oculta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu