În pliantul care îi este dat vizitatorului, un fel de manifest-program al brandului "Mediaş-Misterele din cetatea luminii", toate informaţiile inserate poartă mantia străvezie a misterului abia bănuit.
Autorii construiesc o poveste care este împletită cu realitatea, deoarece privind harta unde sunt trecute misterioasele simboluri, se observă cum păienjenişul străzilor ce se întretaie în cetate se suprapune peste liniile paşilor pe care francmasonii le urmau în ritualuri.
Imaginile arată că Cetatea a fost construită ca un adevărat Templu, în care iniţiaţii desfăşurau trasee în căutarea Luminii.
Dl Matei Adrian, coordonator al Centrului de Informare Turistică, ce aparţine de Primărie, este cel care susţine acest brand si a învăţat că, în principiu, se poate vinde orice dacă ştii cum să-ţi ambalezi marfa.
„E bine că fiecare locuitor din Mediaş interpretează diferit aceste simboluri. Abia că se sporeşte misterul! Noi nu vindem poveşti, ci punem într-o formă mai elegantă ceea ce este deja în oraş. Nimeni nu înşeală turiştii, ci prezentăm nişte insemne într-o formulă mai elegantă. "
Programul brandului te îndeamnă să crezi că, parcurgând cetatea, vei găsi la tot pasul simboluri francmasonice aşezate într-o ordine ce pare dictată de reguli mai presus de simpla înţelegere: coloane, trandafiri rosa-crucieni, octogoane, ochi încadraţi în piramide, ciocan, compas şi echer, crisalida, iedera, macul şi multe alte nenumărate semne pe care le regăseşti în tomurile magice ale urmaşilor lui Hiram şi Osiris.
Păstrând ca element de importanţă majoră Turnul Trompeţilor, simbol tradiţional, arhicunoscut în arhitectura Mediaşului, conceptul lansat poate deschide o nelimitată perspectivă de acumulare a diferite elemente ce se pot reuni sub cupola titulaturii de “mistere”. Aceasta pentru că la istorisirile şi legendele turnului înclinat, ale gemenilor, ale unui cult feminin, ale strugurilor de aur, ale decoraţiunilor cu simboluri solare, ale detaliilor francmasonice, se adaugă multe altele ce îmbogăţesc misteriosul tezaur istoric al cetăţii noastre: Turre Pitz, tuneluri subterane, breslele, Torcătoarea, heraldica, fortificaţiile etc.
Brandul Mediaşului se doreşte a fi un concept deschis, acumulativ, o cupolă sub care să se regăsească toţi cei care în timp, cu sufletul deschis, şi-au adus sau doresc să îşi aducă sprijinul la imaginea comunităţii prin relatarea unor fapte din vechime, prin elaborarea unor lucrări de cercetare ştiinţifică sau chiar beletristică.
http://www.mediasturism.ro/
http://www.primariamedias.ro/
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu