articol prelucrat de F.'. Lucian W., M.'.B.'.
28 ian. 2012
Pozitia Bisericii Ortodoxe a Greciei fata de Masonerie 1933
Episcopii Bisericii Ortodoxe a Greciei în sedinta din 12 octombrie 1933, s-au ocupat de studierea si examinarea acelei societati secrete internationale - Francmasoneria. Au ascultat cu atentie expunerea introductiva a Comisiei celor patru episcopi ce au alcatuit-o din însarcinarea primita de la Sfântul Sinod in precedenta sa sedinta; de asemenea pozitia Facultatii de Teologie a Universitatii din Atena si in mod special parerea in aceasta problema a profesorului Panag Bratsiotis. De asemenea au luat in considerare informatiile asupra acestei chestiuni aparute in Grecia sau in strainatate. ”Francmasoneria nu este o societate filantropica sau o scoala filosofica, ci constituie un sistem mistagogic ce aminteste de vechile credinte pagâne din care provine si a caror continuare si rod este. Acest lucru nu este numai recunoscut de membrii proeminenti ai lojelor, ba ei chiar declara acest lucru cu mândrie, afirmând literal: ’’Francmasoneria reprezinta supravietuirea credintelor antice si poate fi numita pastratoarea lor”; ’’Francmasoneria izvoraste din misterele egiptene’’; ”umilul atelier al Lojei Masonice nu reprezinta altceva decât pesterile si întunericul cedrilor Indiei, necunoscutele adâncuri ale Piramidelor, criptele maretelor temple ale lui Isis; în misterele grecesti ale Masoneriei, mergând pe stralucitoarele drumuri ale întelepciunii deschise de marii initiati Prometeu, Dionisos si Orfeu, se afla formularea eternelor legi ale universului!”Aceasta legatura între Masonerie si vechile credinte idolatre este marturisita de toate ritualurile ce sunt interpretate în timpul initierilor. Ca si în ritualurile vechilor credinte idolatre unde viata si moartea zeului erau imitate, în aceasta repetare imitativa a zeului, initiatul murind o data cu moartea patronului cultului, care întotdeauna era o persoana mitologica personificând Soarele sau natura care moare iarna si învie primavara, tot astfel se întâmpla si în cea de-a treia treapta a initierii în Masonerie, când este repetata moartea lui Hiram – patronul Masoneriei, repetare în care initiatul este supus acelorasi lovituri, cu aceleasi instrumente si în aceleasi zone ale corpului ca si Hiram. Dupa cum marturiseste un important francmason, Hiram este” ca si Osiris, ca si Mithra, ca si Bachus una din personificarile Soarelui.” Astfel Masoneria este, cum s-a si recunoscut, o religie foarte diferita, separata si straina de credinta crestina. Acest lucru este aratat fara nici o îndoiala de faptul ca ea are propriile-i temple cu altare pe care slujitorii lor le numesc ”ateliere ce nu pot avea mai putina istorie si sfintenie decât Biserica ” si le caracterizeaza ca fiind temple ale virtutii si întelepciunii unde Fiinta Suprema este adorata si unde este învatat adevarul. Îsi are propriile ceremonii religioase, ca ceremonia adoptarii - botezul masonic, ceremonia recunoasterii conjugale - casatoria masonica, ritualul mortii, consacrarea 2 templului masonic si altele. Îsi are propriile initieri, propriul ceremonial ritual, are ordine ierarhica proprie si o disciplina bine întemeiata. Din existenta agapelor masonice, a sarbatoririi solstitiilor de vara si de iarna se poate concluziona ca Masoneria este o religie fiziolatra (adorarea naturii). Este adevarat ca la prima vedere Francmasoneria se împaca cu oricare alta religie pentru ca nu da nici o importanta religiei careia initiatul îi apartine. Acest lucru se explica prin caracterul sincretic pe care îl poseda, chiar acest caracter dovedind ca ea îsi are radacinile în vechile credinte idolatre care acceptau spre initiere pe adoratorii oricaror alti zei. Dar ca si credintele idolatre, în ciuda aparentului caracter de toleranta si acceptare a zeilor straini, prin acest character sincretic submineaza si treptat zdruncina încrederea în celelalte religii astfel încât Francmasoneria, care încearca sa înglobeze treptat întreaga omenire si care promite perfectiunea morala si cunoasterea adevarului, astazi vrea sa se ridice în pozitia unei super-religii, privind la celelalte religii (neexceptând crestinismul) ca fiindu-i inferioare. Astfel induce adeptilor sai ideea ca numai în lojele masonice se taie si se slefuieste piatra cea necuprinsa si neînteleasa. Si faptul ca numai Francmasoneria creeaza o fraternitate excluzând orice alte legaturi (ce sunt considerate de Masonerie ca fiind inferioare, chiar când e vorba de biserica crestina) dovedind fara tagada pretentiile sale de supra-religie. Aceasta înseamna ca, prin initierea masonica, crestinul ajunge frate cu musulmanul sau cu budistul, în timp ce crestinul neinitiat în Masonerie devine pentru el un strain. Pe de alta parte, Francmasoneria prin continua exaltare a cunoasterii si prin încurajarea liberei cugetari “nepunând nici o stavila cautarii adevarului” (dupa cum afirma în Constitutia si riturile sale), si chiar mai mult, prin adoptarea asa-zisei etici naturale se arata a fi în opozitie totala cu religia crestina. Crestinismul propovaduieste credinta înainte de toate, îngradind ratiunea omeneasca cu granitele trasate de revelatia dumnezeiasca, conducând la sfintenie prin mijlocirea harului dumnezeiesc. Cu alte cuvinte, Crestinismul fiind o religie a revelatiei, cu dogmele si adevarul sau, cere mai înainte de toate credinta si îsi întemeiaza morala pe harul dumnezeiesc; francmasoneria accepta numai adevarul natural si aduce adeptilor sai libera cugetare si investigarea realitatii numai cu ajutorul ratiunii. Îsi bazeaza morala numai pe fortele naturale ale omului si are numai scopuri omenesti.Incompatibilele contradictii dintre Crestinism si Francmasonerie sunt clare. Este firesc faptul ca diferite denominatiuni crestine au luat pozitie împotriva Francmasoneriei. Nu numai Biserica Catolica, pentru propriile-i motive, a înfierat prin numeroase enciclice papale miscarea masonica, ci si comunitatile Luterane, Metodiste sau Presbiteriene au declarat-o ca fiind incompatibila cu crestinismul. Mai mult ca oricare, Biserica Ortodoxa, pastrând în integralitatea sa tezaurul credintei crestine, i s-a împotrivit de fiecare data când chestiunea Francmasoneriei a fost ridicata. De curând, Comisia Inter-Ortodoxa, întrunita la muntele Athos si la care au luat parte reprezentantii tuturor bisericilor autocefale ortodoxe, au caracterizat Masoneria ca fiind “un sistem anticrestin, subversiv”.Adunarea Episcopilor greci în sedinta mai sus mentionata a ascultat si a acceptat urmatoarele concluzii care au fost formulate pe baza cercetarilor si a discutiilor de catre Prea Sfintia Sa Arhiepiscopul Hrisostomos al Atenei: Francmasoneria nu poate fi compatibila cu crestinismul atâta timp cât ea ramâne o organizatie secreta actionând si propovaduind în ascuns, glorificând rationalismul. Francmasoneria accepta în rândurile membrilor sai nu numai crestini ci si iudei si musulmani. Ca urmare, clerului nu-i poate fi permis sa faca parte din aceasta organizatie. Orice cleric care o va face trebuie depus. Este absolut necesar sa fie atrasa atentia acelora care au intrat în Masonerie fara gânduri ascunse si fara sa se fi lamurit ce este într-adevar Masoneria, sa rupa orice legatura cu ea, crestinismul fiind singura religie care învata adevarul absolut si care satisface întru totul nevoile morale si religioase ale omului. În unanimitate si într-un singur glas episcopii Bisericii Greciei au aprobat cele spuse si declara ca toti fii credinciosi ai bisericii trebuie sa se fereasca de Francmasonerie. Cu nestramutata credinta în Domnul nostru Iisus Hristos în care avem rascumpararea, prin sângele Lui si iertarea pacatelor dupa bogatia harului Lui, pe care L-a facut sa prisoseasca în noi, în toata întelepciunea si priceperea (Efes 1, 7-8) întru adevarul revelat de El si propovaduit de Apostoli, nu prin cuvinte întelepte ci împartasindu-ne din Sfintele Taine prin care suntem curatati si mântuiti spre viata vesnica, nu trebuie sa decadem din harul lui Hristos devenind partasi la închinarea pagâneasca. Este împotriva firii sa apartii lui Hristos si în acelasi timp sa cauti usurare si perfectiune morala în afara Lui. Acestea fiind spuse, toti cei care au luat parte la initierile masonice, de acum trebuie sa rupa orice legatura cu lojele si activitatile masonice, asigurându-se astfel de reînnoirea legaturilor, slabite de ignoranta, cu Dumnezeul si Mântuitorul nostru. Adunarea Episcopilor Bisericii Greciei asteapta cu dragoste acest lucru de la cei initiati în loje, fiind încredintata ca multi dintre ei au primit initierea masonica nestiind ca prin aceasta ei au trecut la alta religie, ci au facut-o din ignoranta crezând ca nu au facut nimic potrivnic credintei parintilor lor. Încredintându-i dragostei, si în nici un caz ostilitatii sau adversitatii fiilor credinciosi ai Bisericii, Adunarea Episcopilor îi îndeamna sa i se alature în rugaciune ca Domnul Iisus Hristos Calea, Adevarul si Viata sa-i lumineze si sa-i întoarca la adevarul de care prin ignoranta s-au departat.
articol prelucrat de F.'. Lucian W., M.'.B.'.
articol prelucrat de F.'. Lucian W., M.'.B.'.
Etichete:
antimason,
antimasonerie,
biserica ortodoxa
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu